مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:202021-12-27اقتصادي

روایت تلخ کودکان کار در گلستان


پدیده کودکان کار در گلستان با توجه به مشکلات اقتصادی رو به افزایش است، بنابراین باید دستگاه های متولی تلاش کنند آسیب های این بخش به حداقل برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کودکان کار، پدیده ای که این روزها در گوشه و کنار خیابان زیاد رویت شده، گاهی دلمان برای آنها سوخته و گاهی با بی تفاوتی از کنارشان می گذریم.

کودک کار به فردی گفته می شود که به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به صورت خودخواسته و یا توسط باند و مافیا به صورت طولانی به کار گرفته می شود و متاسفانه این کودکان در معرض انواع آسیب ها قرار می گیرند و با توجه به اینکه از تحصیل محروم می شوند، خطرات زیادی آنها را در آینده تهدید می کند.

گلستان هم اوضاع چنین است و کارشناسان معتقد هستند که مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی خانواده ها و وجود اتباع در حاشیه شهرها باعث به وجود آمدن تعداد زیادی کودک کار در استان شده و بر اساس اعلام مدیرکل بهزیستی گلستان 70 درصد کودکان کار این استان غیرایرانی هستند.

یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: از گذشته های دور کودکان در مغازه پدر یا دیگران کار می کردند، کار آنها توسط والدین برای آنها انتخاب می شد تا به این وسیله کودکان بتوانند یک هنر، حرفه را بیاموزند، ضمن اینکه ارتباطات اجتماعی و مهارت های زندگی آنها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت تلخ کودکان کار در گلستان

روایت تلخ کودکان کار در گلستان