مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 04:402021-12-27اقتصادي

آذربایجان شرقی آمادگی سرمایه گذاری در بلاروس را دارد


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به توانمندی های استان در صادرات کالاهای انرژی بر به بلاروس، افزود: در صورت وجود زمینه های سرمایه گذاری جذاب در بلاروس، - آذربایجان شرقی آمادگی سرمایه گذاری در این کشور را دارد.

یونس ژائله در دیدار با سفیر بلاروس در تهران، با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعتی و کشاورزی ایران است، اظهار کرد: بلاروس دارای صنایع قدرتمندی مانند صنعت نساجی و لبنیات است و آذربایجان شرقی نیز جزو مشتریان برخی مواد اولیه ی تولیدی در بلاروس به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به وجود صنایع مرتبط با تولید خودروهای سنگین در تبریز گفت: به دلیل تجربه ی زیاد تبریز در بحث تولید خودروهای سنگین، این شهر آمادگی کاملی برای تولید مشترک خودروهای سنگین با بلاروس را دارد.

ژائله تاکید کرد: در صورت فراهم شدن زمینه توسط سفارت و تغییر در نگاه بلاروس، هر دو طرف ظرفیت های خاص خود را دارند که برای خروج از بازارهای داخلی از فرصت های تجاری به نحو احسن استفاده کنند.

وی، تاسیس شرکت هایی با قرارداد مشارکت انتفاعی برای گسترش همکاری ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان صادرات گرانول از پتروشیمی های ایران به بلاروس وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی آمادگی سرمایه گذاری در بلاروس را دارد

آذربایجان شرقی آمادگی سرمایه گذاری در بلاروس را دارد