مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 04:202021-12-27سياسي

اهداکنندگان برتر نمونه های زیستی معرفی و تقدیر می شوند


در دومین روز از برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، از اهداکنندگان برتر نمونه های زیستی به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تقدیر می شود.

- دکتر رضا آذربایجانی، معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به حضور این مرکز در (غرفه کشاورزی و منابع طبیعی) نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: عمدتاً براساس کاربردهایی که در حوزه های مختلف کشاورزی و پزشکی وجود دارد، در دو بخش نمایشگاه شرکت کرده ایم.

یک قسمت مربوط به حوزه دستاوردهای مرکز از طریق طرح های فناورانه و بخش دیگر، رسالت مرکز در حوزه کشاورزی است که مشتمل بر اصول و دانش فنی مواردی مانند تولید بذر هیبرید صیفی جات، میکروارگانیسم های پروبیوتیک با کاربردهایی در دام، طیور و آبزیان است که به عنوان محصولات آماده، وارد مرحله اسکیل آپ (scaleup) و ارتقاء تولید می شوند.

دکتر آذربایجانی افزود: در حوزه پزشکی نیز با حضور قوی بانک سلول های انسانی و جانوری، بانک مولکولی و ژنتیکی، در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به ارائه رده های سلولی، مواد و متریال مورد نیاز برای شناسایی آلودگی رده های سلولی و استانداردسازی ارائه نمونه های زیستی پرداخته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداکنندگان برتر نمونه های زیستی معرفی و تقدیر می شوند

اهداکنندگان برتر نمونه های زیستی معرفی و تقدیر می شوند