مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 12:152021-12-26بين الملل

راه اندازی مجدد قطار باری اکو پس از 10 سال


بخش نخست قطار باری اکو (اسلام آباد_ تهران_ استانبول) شامل هشت واگن دو محوره با 150 تن سنگ نمک صورتی، ظهر امروز از طریق مرز ریلی میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد و پس از انجام عملیات ترانشیپمنت به سمت تهران و در نهایت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسین معصومی امروز در آیین راه اندازی مجدد قطار اکو که با حضور کنسول از طریق راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مقصد اسلام آباد پاکستان اعزام شد.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه این قطار در پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور تاکید زیادی به نقش بسیار مهم این کریدور ریلی در فعالیت اقتصادی منطقه داشته و ابراز امیدواری کرده که با توجه به همکاری های موجود میان دو کشور، قطار مسافری نیز در این مسیر راه اندازی شود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: ایده راه اندازی قطار کانتینری اسلام آباد _ تهران_ استانبول، نخستین بار در سال 2007 مطرح شد و در آوریل 2008 در دستور کار هفتمین اجلاس وزرای حمل و نقل اکو در آنکارا قرار گرفت.

وی یادآور شد: راه اندازی قطار کانتینری اکو با هدف توسعه حمل و نقل ترانزیتی در منطقه و فرامنطقه با اتصال ریلی میان ایران و پاکستان و نیز ارتباط با اروپا از طریق ترکیه انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مجدد قطار باری اکو پس از 10 سال

راه اندازی مجدد قطار باری اکو پس از 10 سال