مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 11:352021-12-26بين الملل

سناتور آمریکایی اقدام علیه برنامه موشکی بالستیک سعودی ها را خواستار شد


یک سناتور آمریکایی ضمن هشدار درباره شعله ور شدن آتش رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا، توقف برنامه ساخت موشک بالستیک توسط سعودی ها را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ادوارد مارکی سناتور دموکرات آمریکایی درخصوص عواقب برنامه موشک بالستیک در حال کمک به برنامه موشک بالستیک عربستان سعودی است عمیقاً نگران کننده بوده اما غافلگیر کننده نیست .

این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و کمیته فرعی امور غرب آسیا افزود: کنگره باید لایحه من علیه سلاح های کشتار جمعی سعودی ها را تصویب کند تا از برنامه تسلیحاتی نامشروع سعودی جلوگیری شود، چرا که می تواند آتش رقابت تسلیحاتی در منطقه را شعله ور کند .

مارکی بهار امسال به همراه سه سناتور آمریکایی دیگر، لایحه توقف فعالیت های مربوط به توسعه تسلیحات کشتار جمعی را ارائه کرده اند که در آن آمده است، هدف این قانون احیای نظارت و برداشتن گام هایی در راستای ممانعت از دسترسی به فناوری های حساسی خواهد بود که می توانند مسیر عربستان سعودی برای دستیابی به سلاح اتمی را هموار کند .

هشدار مارکی پس از آن مطرح شد که شبکه سی ان ان در گزارشی ادعا کرد، گزارش های اطلاعاتی آمریکا و تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که عربستان سعودی با کمک چین در حال ساختن موشک های بالستیک است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور آمریکایی اقدام علیه برنامه موشکی بالستیک سعودی ها را خواستار شد

سناتور آمریکایی اقدام علیه برنامه موشکی بالستیک سعودی ها را خواستار شد