مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:052021-12-26اقتصادي

ورود گردشگران به تالاب میقان ممنوع شد


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از مردم به ویژه گردشگران خواست در تالاب ها و دریاچه های استان مرکزی تردد نکنند.

-  حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: ز آنجاییکه نمی توان پیش بینی کرد که شیوع بیماری در تالاب چه زمانی متوقف می شود، اقدامات لازم جهت ممنوعیت ورود گردشگر به تالاب و ممنوعیت صید و شکار نیز انجام شده است.

وی ابا اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان شاهد شیوع بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالابها و ابگیرهای کشور هستیم؛ غفلت از توصیه های پیشگیری موجب شیوع این بیماری می شود.

افزود:   مسئولان و کارشناسان ضمن اقدامات قرنطینه ای و اجرایی به صورت جدی به مردم تاکید دارند که توصیه های ارائه شده از سوی دستگاه های مرتبط با کنترل این بیماری را جدی بگیرند تا از انتشار این ویروس و افزایش کانون های بیماری جلوگیری شود.

  وی ادامه داد:  تالاب میقان زیستگاه 208 گونه پرنده است و سالانه 90 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شود که مهم ترین آنها درنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل، اردک سرسبز است و در حال حاضر بیش از 16 هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده اند  انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود گردشگران به تالاب میقان ممنوع شد

ورود گردشگران به تالاب میقان ممنوع شد