مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:002021-12-26اقتصادي

کارفرمایان دیگر نگران تامین نیروی کار نباشند


در حالی که برابر گزارش ها بیش از 50 درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط دفاتر و موسسات کاریابی جذب می شوند، در کشور ما این میزان حدود 20 تا 25 درصد است؛ - بر همین اساس وزارت کار درصدد برآمده تا از ظرفیت کاریابی ها که سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز کشور و معرفی فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند، به نحو شایسته استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه مجوز کاریابی ها و تقویت آنها در رأس سیاستهای اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و با توجه به 15 الگوی کاریابی در دنیا و بر اساس زیست بوم ملی اشتغال، مقرر شده تا توسعه مدل های کاریابی و رفع انحصار از آنها در دستور کار قرار گیرد.

به همین منظور سامانه جامع کاریابی ها به نشانی https://samka.

mcls.

gov.

ir در حاشیه دومین جلسه شورای عالی اشتغال رونمایی و راه اندازی شد.

این سامانه خود از زیر سامانه رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی های بازار کار و زیرسامانه ملی اشتغال و کسب وکار(LMIS) به منظور شناسایی شاغلین، بیکاران، جمعیت غیرفعال و کارفرمایان رسمی و غیر رسمی و ارائه خدمات سیاستی و اجرایی بازار کار تشکیل شده است.

این سامانه که هم اکنون بر سایت وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی قرار گرفته ضمن معرفی کارجویان و کارفرمایان به یکدیگر، زمینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارفرمایان دیگر نگران تامین نیروی کار نباشند

کارفرمایان دیگر نگران تامین نیروی کار نباشند