مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:452021-12-26سياسي

علی محمد ایزدی؛ درگذشت وزیری که سیبل حمله به دولت بازرگان بود/ اون آقای سبیلو کیه؟!


تازه از آمریکا آمده بود و نقل می کنند از وزیر کنار دست خود می پرسد: آن آقای سبیلو کیست و این یعنی داریوش فروهر را نمی شناخت.

- علی محمد ایزدی؛ درگذشت وزیری که سیبل حمله به دولت بازرگان بود/ اون آقای سبیلو کیه؟! تازه از آمریکا آمده بود و نقل می کنند از وزیر کنار دست خود می پرسد: آن آقای سبیلو کیست و این یعنی داریوش فروهر را نمی شناخت.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- درگذشت دکتر علی محمد ایزدی وزیر کشاورزی دولت موقت یا اولین وزیر کشاورزی بعد از انقلاب، بهانه ای است تا به برخی نکات پیرامون او اشاره شود بیشتر به این سبب که با تاریخ معاصر پیوند دارد.

دکتر ایزدی متولد 1306 بود و اگرچه 94 سال زیست اما زودتر از دیگر اعضای دولت موقت از رسانه ها وعرصه علنی کنار کشید و هیچ نام و نشانی از او نبود چندان که حتی گمان می رفت درگذشته باشد حال آن که در قید حیات بود تا هفته قبل -24 آذر - که خبر درگذشت او منتشر شد.

از انتخاب علی محمد ایزدی به عنوان وزیر کشاورزی دولت موقت به عنوان یکی از نشانه هایی یاد می شد که نگاه غیر انقلابی دولت بازرگان و شخص نخست وزیر دولت موقت به توفان انقلاب و خواست های مردم را نشان می داد.

درست است که برخی دیگر از وزرا نیز از خارج از کشور آمده بودند اما آنان به عنوان فعال سیاسی شناخته شده یا در تبعید به سر می بردند یا مانند دکتر چمران از لب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی محمد ایزدی؛ درگذشت وزیری که سیبل حمله به دولت بازرگان بود/ اون آقای سبیلو کیه؟!

علی محمد ایزدی؛ درگذشت وزیری که سیبل حمله به دولت بازرگان بود/ اون آقای سبیلو کیه؟!