مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 08:352021-12-26سياسي

کاظمی قمی: ایران خواهان ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان است


نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت که تهران طرفدار ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و علاقه مند است تا صلح و ثبات و یک حکومت همه شمول با مشارکت همه جهت ها در این کشور شکل بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، محمد محقق عضو رهبری شورای عالی مقاومت ملی افغانستان در دیدار با نماینده ویژه ایران برای افغانستان گفت که شورای مذکور طرفدار خشونت و جنگ نیست و اگر زمینه مذاکرات بین الافغانی فراهم شود، حاضر به گفت وگوی سازنده برای حل و فصل قضایای این کشور است.

نماینده ویژه ایران در این دیدار گفت: تهران طرفدار ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و خواهان حل مسالمت آمیز مسئله افغانستان از طریق مذاکرات بین همه طرف های سیاسی و قومی افغانستان هستند.

قمی افزود: ایران با همه جناح های سیاسی افغانستان مناسبات دوستانه دارد و علاقه مند است که میان همه جوانب افغانستان میانجی گری کند تا صلح و ثبات و یک حکومت همه شمول با مشارکت همه جهت ها شکل بگیرد.

نماینده ویژه ایران در پایان سخنان خود امنیت و ثبات در افغانستان را به نفع همه جهان و منطقه دانست.

در ادامه این دیدار محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان  از دولت ایران بابت ایفای نقش مثبت در موضوع افغانستان و پذیرای طولانی مدت میلیون ها مهاجر افغان قدردانی کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاظمی قمی: ایران خواهان ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان است

کاظمی قمی: ایران خواهان ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان است