مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 07:452021-12-26سياسي

پروژه انتقال آب بن-بروجن از حوضه زاینده رود لغو شود


تشکل های محیط زیستی استان اصفهان در نامه ای به رییسی رییس جمهوری خواهان لغو انتقال آب بین حوضه ای از زاینده رود به بن- بروجن و تخصیص ندادن بودجه به این طرح در سال 1401 شدند.

- ، 11 تشکل محیط زیستی استان اصفهان 30 آذرماه سال جاری در نامه ای به حجت الاسلام ابراهیم رییسی رییس جمهوری، لغو پروژه انتقال آب بین حوضه ای از زاینده رود به کارون موسوم به طرح بن-بروجن و تخصیص ندادن بودجه به این طرح در سال 1401 شدند.

در نامه تشکل های محیط زیستی استان اصفهان همچنین به دو برابر شدن بودجه طرح انتقال آب بن- بروجن و در مقابل بودجه صفر احیای حوضه پرچالش زاینده رود در لایحه بودجه سال 1401 اشاره شده است.

در متن این نامه آمده است: چنان که استحضار دارید، بیش از دو دهه است که مشکلات حوضه زاینده رود و تخصیص های بی وجه و غیرقانونی وزارت نیرو به شکل های گوناگون به دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه مرتباً گزارش شده است، ولی متأسفانه علیرغم صحبت ها و وعده ها مبنی بر رفع مشکلات و احیای زاینده رود، نه تنها شاهد اقدامات مؤثر نبوده ایم، بلکه در لایحه بودجه 1401 که در تاریخ 1400/09/21 به مجلس ارائه شد، ملاحظه می شود که برای احیای زاینده رود، هیچ بودجه و سهمی منظور نشده است و حتی صد میلیارد تومان یعنی دو برابر قبل برای بن-بروجن طرح انتقال غیر قانونی آب بین حوضه ایی از زاینده رود ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه انتقال آب بن-بروجن از حوضه زاینده رود لغو شود

پروژه انتقال آب بن-بروجن از حوضه زاینده رود لغو شود