مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:402021-12-26اقتصادي

آغاز محوطه سازی دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» آبدانان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از آغاز عملیات محوطه سازی دریاچه دوقلوی «سیاه گاو» شهرستان آبدانان خبر داد.

- ، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: عملیات محوطه سازی، بهسازی و راه دسترسی دریاچه های دوقلوی شهرستان آبدانان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: چشمه های دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی نظیر در کشور است که به منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است.

شنبه زاده با بیان اینکه ایجاد این گونه زیرساخت ها باعث رونق گردشگری می شود، تصریح کرد: این دریاچه از نادرترین پدیده های طبیعی کشور است و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است، اطراف آن را دشت ها و کوه های نسبتاً مرتفع فراگرفته و دارای جلوه های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی است.

وی گفت: دریاچه دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین دست است که عمق هر کدام از آن ها بیش از 20 متر بوده که به وسیله یک کانال رودخانه ای 10 متری به هم متصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز محوطه سازی دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» آبدانان

آغاز محوطه سازی دریاچه دوقلوی«سیاه گاو» آبدانان