مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 06:252021-12-26سياسي

فرقه های انحرافی مهدویت طعمه های خود را از میان چه قشرهایی انتخاب می کنند؟


کارشناس مهدویت در خصوص مهم ترین شیوه های اثرگذاری و تبلیغات گروه های ضاله تصریح کرد: فرقه ها با توجه به مخاطب شناسی تبلیغات خود را عرضه می کنند.

- ایسنا/قم کارشناس مهدویت در خصوص مهم ترین شیوه های اثرگذاری و تبلیغات گروه های ضاله تصریح کرد: فرقه ها با توجه به مخاطب شناسی تبلیغات خود را عرضه می کنند.

حجت اسلام و المسلمین مسلم کامیاب معاون پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو با ایسنا گفت: در حوزه مهدویت از زمان صدر اسلام فرقه های انحرافی متعددی وجود داشته و در منابع تاریخی هم به آن پرداخته شده به عنوان نمونه اولین جریان انحرافی که رنگ و لعاب مهدوی داشت کیسانیه است که قائل به ظهور مجدد محمد حنفیه شدند و این جریان مدت ها توسط فرزند حنفیه ادامه داشت و حتی به ایران هم کشیده شد و قسمتی از ایران کیسانی مذهب شدند بعد از آن زیدیه، اسماعیلیه، جعفریه و باقریه بودند و بعد از شهادت امام حسن عسگری فرق متعددی به وجود آمد.

وی ادامه داد: در دوران میانی تاریخ اسلام و تقریبا بعد از عباسیان قرن 7 و 8 دوره مغولان جریانات سوفی که رنگ و لعاب مهدویت داشت به عنوان مثال نقطویه و مشعشعیان و حروفیه بود که بخش عمده آن در ایران بود و از دوران معاصر از قاجار جریان بابیت و بهاییت و شیخیه را داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرقه های انحرافی مهدویت طعمه های خود را از میان چه قشرهایی انتخاب می کنند؟

فرقه های انحرافی مهدویت طعمه های خود را از میان چه قشرهایی انتخاب می کنند؟