مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 04:052021-12-26اقتصادي

جعبه سیاه بودجه دانشگاه های علوم پزشکی با نظارت دیوان محاسبات باز می شود؟


طی سال های گذشته در حالی مبالغ کلان در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته که هیچ گونه کنترل و نظارتی بر نحوه هزینه کرد این منابع وجود نداشته و احتمال وجود فساد در این بخش افزایش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، براساس لایحه بودجه 1401، در سال آینده بیش از 125 هزار میلیارد تومان منابع عمومی کشور به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص پیدا خواهد کرد.

اختصاص این رقم عظیم از بودجه عمومی کشور به این دانشگاه ها در حالیست که مستثنی بودن این دستگاه ها از قانون محاسبات عمومی عطف به ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور موجب می شود تا حسابرسی مناسب آنها توسط دیوان محاسبات براساس اصل 55 قانون اساسی انجام نشده و نتایج آن جهت نظارت عمومی مردم انتشار پیدا نکند.

در همین زمینه جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به معافیت دانشگاه های علوم پزشکی از حسابرسی عمومی گفت: متاسفانه در طی سال های گذشته در حالی مبالغ کلان در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است که هیچ گونه کنترل و نظارتی بر نحوه هزینه کرد این منابع وجود ندارد و این باعث می شود که این منابع نه تنها در جای مناسب هزینه نشود، بلکه مشکلاتی در سایر بخش ها نیز ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جعبه سیاه بودجه دانشگاه های علوم پزشکی با نظارت دیوان محاسبات باز می شود؟

جعبه سیاه بودجه دانشگاه های علوم پزشکی با نظارت دیوان محاسبات باز می شود؟