مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 20:352021-12-25پزشكي

هشدار درباره وقوع پیک ششم کرونا /فوران «اُمیکرون» نگران کننده است


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به وقوع پیک ششم کرونا در کشور، گفت:شواهد آن مشخص و قابل دیدن است؛ به شکلی که در برخی مناطق طغیان های از اپیدمی قابل مشاهده است.

- حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت اپیدمی اُمیکرون در ایران و جهان ، بیان داشت:اکنون اُمیکرون بیش از 100 کشور از جمله ایران را آلوده کرده و عملا هشدار جهانی است تا اقدامات لازم برای کنترل و مهار آن انجام شود.

وی ادامه داد: در ایران نیز تاکنون موارد مشکوک فراوان است و علیرغم اینکه میزان کُشندگی به نسبت به دلتا کمتر است اما به علت اینکه فراوانی ابتلا خیلی بیشتر بوده و بیش از دو برابر است؛ لذا ما نگران فراوانی بستری و مرگ نیز در کل کشور هستیم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:اقداماتی که باید انجام گیرد متنوع است و بخش عمده مربوط به مردم و بخشی مربوط به مدیریت اپیدمی در کشور است.

در مدیریت اپیدمی باید رفت و آمدها، مرزها و مواجهه افراد را کنترل کنیم.

سوری با اشاره به ضرورت اعمال تدابیر لازم برای مقابله با اپیدمی،خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند افزایش پوشش واکسیناسیون و در صورت نیاز دُزهای بعدی باید صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره وقوع پیک ششم کرونا /فوران «اُمیکرون» نگران کننده است

هشدار درباره وقوع پیک ششم کرونا /فوران «اُمیکرون» نگران کننده است