مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 17:552021-12-25اقتصادي

حمایت از صندوق تثبیت معادل حمایت از بورس


هر میزان از صندوق تثبیت حمایت شود از کلیت بازار سرمایه حمایت شده و بازار به نقطه تعادلی و پایداری نزدیک می شود اما فقط اتکا به آن کافی نیست و باید اقدامات جانبی دیگری برای تقویت بازار سرمایه انجام گیرد.

- بورس تابناک ، احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه با حمایت از اقدامات مثبت انجام شده برای افزایش توان صندوق تثبیت در بودجه 1401، ثمره دهی آنها را منوط به تصمیمات و اصلاحات بزرگ تری در بازار سرمایه دانست و گفت: نبود نقدینگی عمق بازار را تحت تاثیر قرار داده و نوسانات چند ماه اخیر نیز، معاملات را به زیر ارزش ذاتی سهم ها کشیده که لازم است پول هوشمندی برای جلوگیری از این وضعیت به بازار تزریق شود.

وی درباره گمانه زنی ها درباره تزریق نقدینگی به صندوق تثبیت اظهار داشت: هم اکنون بازار سرمایه به شدت نیازمند تزریق نقدینگی برای سطوحی است که به شدت از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته است.

بنابراین تزریق نقدینگی به بورس در جلوگیری از افت های مکرر بورس تاثیر گذار خواهد بود.

اشتیاقی با بیان اینکه دولت در بودجه 1401 در دو بخش به حمایت از صندوق تثبیت پرداخته، اظهار داشت: اولین موضوع معطوف به سهم نیم درصدی دولت پس از فروش سهام است که از این پس، این رقم در اختیار صندوق تثبیت قرار می گیرد و موضوع دیگر تداوم سهم یک درصدی صندوق تثبیت از صندوق توسعه ملی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از صندوق تثبیت معادل حمایت از بورس

حمایت از صندوق تثبیت معادل حمایت از بورس