مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 13:152021-12-25اقتصادي

810 روستای بالای 100 خانوار در اولویت راهسازی


معاون ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای ساخت و نگهداری 113 هزار کیلومتر راه روستایی سالانه حدود 35 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

- به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ خداداد مقبلی با بیان اینکه توسعه روستاها در گرو آسفالت و قابل تردد شدن راه ها و مسیرهای روستایی است، گفت: در حوزه احداث راه های روستایی پروژه های بیشتری را در حال انجام داریم و امیدواریم تا پایان سال طول بیشتری را برای تردد راحت تر روستاییان آسفالت و آماده بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط راه ها به نحوی مناسب شود که روستاییان بتوانند تولیدات خود را با حداقل هزینه و زمان ممکن به بازار مصرف برسانند، افزود: در اعتبارات سال 1401 نگاه ویژه ای به مقوله راه های روستایی شده است تا بدین طریق بتوانیم مسیرهای باقی مانده مد نظر در برنامه پنج ساله که حدود 5 هزار کیلومتر می شود را بسازیم.

مقبلی با اشاره به اولویت بندی ساخت 5 هزار کیلومتر راه برنامه ریزی شده، توضیح داد: اولویت در نظر گرفته شده برای ساخت راه های روستایی با روستاهای بالای 100 خانوار است که شامل 810 روستا در کشور می شوند و طول قابل ملاحظه ای دارند.

وی با بیان اینکه همچنین روستاهای دارای تولیدات دامی و کشاورزی نیز در اولویت برنامه ریزی برای ساخت این 5 هزار کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

810 روستای بالای 100 خانوار در اولویت راهسازی

810 روستای بالای 100 خانوار در اولویت راهسازی