مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 12:552021-12-25اقتصادي

ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است/ اعتبارات ثبت جهانی جذب شود


‍ استاندار همدان با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است گفت: اعتبارات لازم برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد بعد از ظهر امروز در نشست بررسی ثبت جهانی هگمتانه با بیان اینکه محوطه تاریخی هگمتانه با توجه به قابلیت و ظرفیت هایی که دارد باید پیش از این در فهرست آثار جهانی قرار می گرفت اظهار کرد: هگمتانه خشت و بنای تاریخ و بازار همدان در پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه قدیمی، آلاینده و سرو صدا هستند و باید چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه منظر تاریخی هگمتانه باید با ویژگی محیط های تاریخی سازگار باشد و وجود برخی از مشاغل در اطراف آن زیبنده نیست گفت: میراث فرهنگی در اطراف بناهای تاریخی معماری سنتی ایرانی را به کار گیرد و باید محیط بازار و پیرامون محوطه تاریخی هگمتانه نیز به این صورت مرمت شود.

قاسمی فرزاد ثبت جهانی هگمتانه را مطالبه ملی و استانی دانست که همه دستگاه ها باید با آن همراه باشند و در ادامه اظهار کرد: شرایط و ویژگی های لازم برای ثبت جهانی هگمتانه فراهم شود.

وی با بیان اینکه برنامه های لازم در این راستا با حفظ پیاده راه و محدوده بازار سنتی اجرایی شود گفت: اعتبارات لازم برای ثبت جهانی هگمتانه جذب شود، ضمن اینکه در بین پنج اثر نامزد برای ثبت جهانی شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است/ اعتبارات ثبت جهانی جذب شود

ثبت جهانی هگمتانه یک مطالبه ملی است/ اعتبارات ثبت جهانی جذب شود