مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:502021-12-25دانش

زاینده رود خشک نیست؛ آب به اصفهان نمی رسد / پمپ ها آب را در بالادست می بلعند


مهدی بصیری اصفهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، با تشریح وضعیت زاینده رود، بیان کرد: - عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:  اصل مسئله در خشکی زاینده رود پمپاژ های مستقیم از رودخانه است که هم در استان اصفهان و هم در استان چهارمحال و بختیاری رخ می دهد.

مهدی بصیری اصفهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، با تشریح وضعیت زاینده رود، بیان کرد: اینکه اصفهان اکنون دچار کم آبی است، به دلیل افزایش مصرف از حوضه زاینده رود است.

یعنی با مجوز و در برخی مواقع بدون مجوز از بالادست تا پایین دست سد برداشت آب صورت گرفت.

بصیری اصفهانی بیان کرد: اگر بخواهیم به طور دقیق بررسی کنیم باید گفت رودخانه زاینده رود خشک نیست بلکه قسمتی که به اصفهان منتهی می شود دچار خشکی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان چند عامل مهم را سبب خشکی زاینده رود دانست و بیان کرد: اصل مسئله در خشکی زاینده رود پمپاژ های مستقیم از رودخانه است که هم در اصفهان و هم چهارمحال و بخیتاری رخ می دهد.

یعنی در رودخانه ها پمپ هایی قرار گرفته است و این آب ها برای درختکاری به بالای تپه ها و کوه ها منتقل می شود و در آن جا مراتع تبدیل به باغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود خشک نیست؛ آب به اصفهان نمی رسد / پمپ ها آب را در بالادست می بلعند

زاینده رود خشک نیست؛ آب به اصفهان نمی رسد / پمپ ها آب را در بالادست می بلعند