مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:002021-12-25اقتصادي

مدیریت رها شده پساب در نایین طی 20 سال گذشته


پساب نایین حدود 20 سال است که به دلیل نبود مدیریت صحیح رها شده و ضروری است که در این زمینه برنامه ریزی درستی انجام شود.

- با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای صنعت با توجه به محدودیت آب در کشور ضروری است، اظهار داشت: امروزه یکی از چالش های مهم کشور بحث آب است که کمبود آن موجب شده در دنیا استفاده بهینه از منابع و استفاده مجدد آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نایین از سال 1381 پس از واگذاری انشعاب فاضلاب موضوع استفاده از پساب تصفیه خانه مورد توجه جدی قرار نگرفت و حدود 20 سال به هدر رفت.

جلوگیری از هدر رفت پساب و جلب سرمایه گذار نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت، سرمایه گذاران زیادی در بخش صنعتی به علت کمبود آب نتوانسته اند در شهرستان سرمایه گذاری کنند و این در حالی است که حدود 50 لیتر بر ثانیه آب پساب تصفیه خانه نایین هدر می رفت.

وی با بیان اینکه شرکت های مستقر در شهر صنعتی نایین حدود یک پنجم این آب را مصرف می کنند و این امر اهمیت این موضوع را نشان می دهد، گفت: از روزی که افتخار خادمی مردم شریف شهرستان های نایین و خو رو بیابانک در مجلس شورای اسلامی را پیدا کردم، یکی از اولویت های خود را استفاده مجدد از این پساب برای صنایع، فضای سبز و سایر کاربردها قرار دادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت رها شده پساب در نایین طی 20 سال گذشته

مدیریت رها شده پساب در نایین طی 20 سال گذشته