مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:202021-12-25پزشكي

اُمیکرون نسبت به دلتا پایداری کمتری دارد/ چه زمانی دُز یادآور واکسن تزریق کنیم؟


دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید با اعلام این خبر که اُمیکرون نسبت به دلتا، پایداری کمتری دارد گفت: خبر خوش این است که کمتر از یک ماه، شیب بیماری در آفریقای جنوبی رو به کاهش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیام طبرسی دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید و رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت همزمان با افزایش بیماران، مرگ و میر بیشتری را هم تجربه کرده اند.

اُمیکرون نسبت به دلتا، پایداری کمتری دارد وی افزود: خبر خوش این است که کمتر از یک ماه، شیب بیماری در آفریقای جنوبی رو به کاهش است و این اتفاق نشان دهنده این است که این سویه نسبت به دلتا، پایداری کمتری دارد و در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و واکسیناسیون دُز سوم و دقت بیشتر در بازگشایی ها شاید بتوانیم از این سویه عبور کنیم.

ایران هنوز وارد فاز اُمیکرون نشده است  دکتر طبرسی در پاسخ به اینکه آیا اُمیکرون می تواند پایانی بر کرونا باشد گفت: علائم ابتلا به سویه اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است و شدت کرونای دلتا را که ریه ها را به شدت درگیر می کرد را ندارد.

اگر جهشی در سویه اُمیکرون رخ ندهد شاید کرونا با اُمیکرون قابل کنترل تر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اُمیکرون نسبت به دلتا پایداری کمتری دارد/ چه زمانی دُز یادآور واکسن تزریق کنیم؟

اُمیکرون نسبت به دلتا پایداری کمتری دارد/ چه زمانی دُز یادآور واکسن تزریق کنیم؟