مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 09:002021-12-25اقتصادي

کسری 74 درصدی آب در سدهای خوزستان


مدیریت برنامه ریزی منابع آب مخازن سدها و رودخانه های خوزستان با بیان اینکه حجم مفید سدهای استان، یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است، گفت: با وجود بارندگی های اخیر، - نسبت به شرایط نرمال کسری 74 درصدی آب در سدهای استان را داریم.

علی شریفی در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ذخایر آب سدهای خوزستان اظهار کرد: بعد از خشکسالی ای که در سال گذشته داشتیم، اولین بارش موثر در استان خوزستان از 26 تا 30 آذرماه سال جاری به وقوع پیوست و بر اثر این بارش، حجمی حدود 800 میلیون متر مکعب آب به مجموعه مخازن سدهای استان وارد و در آن ها ذخیره شد.

وی افزود: این بارش ها، از نظر حجمی بیشترین تاثیر را در حوضه های دز و مارون داشته است و باعث افزایش حجم ذخایر این سدها شد.

مدیریت برنامه ریزی منابع آب مخازن سدها و رودخانه های خوزستان گفت: در حال حاضر، حجم مفید آب سدهای استان یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب است و با وجود بارندگی های اخیر، نسبت به شرایط نرمال کسری 74 درصدی آب در سدهای استان را داریم.

شریفی عنوان کرد: اگرچه بر اثر بارندگی ها آورد خوبی در حوضه های مارون و دز اتفاق افتاده است اما همچنان نیاز به تداوم بحث صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد تا به مرور زمان، شرایط مخازن سدها بهبود یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 74 درصدی آب در سدهای خوزستان

کسری 74 درصدی آب در سدهای خوزستان