مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:202021-12-25اقتصادي

بخت گشایی از بختگان با بستن گلوی چاه ها محقق می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تالاب طشک و بختگان، روزی ارزشمندترین زیستگاه پرندگان مقیم و کوچرو استان بوده است.

گستره آبخیزی که 126 هزار هکتار مساحت داشته و سهم تالاب طشک 46 هزار هکتار با حداکثر عمق 130 سانتی متر و سهم تالاب بختگان حدود 81 هزار هکتار با حداکثر ژرفای 3 متر بوده است.

یکی از ویژگی های این پهنه آبی که در جهان بی مانند می باشد، این است که زمستانها در غرب تالاب، آب شیرین و در شرق آن آب شور جریان دارد.

آب این تالاب از رودخانه کر و سیوند به دست می آید و پرندگانی مانند کفچه، فلامینگو، کاکایی صورتی و درنا در این تالاب زادآوری می کنند، تاکنون بیش از 90 پرنده زمستان گذر در این تالاب شناخته شده اند، بر روی هم، 46 گونه پستاندار و 218 گونه پرنده در تالاب طشک و بختگان زندگی می کنند، از 120 گونه سوسمار ایران 16 گونه ی آن، از 75 گونه مار ایران 14 گونه و از 10 گونه لاک پشت 2 گونه ی آن در این پهنه دیده می شوند.

22 گونه ماهی نیز در این زیستگاه می زیستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس و رییس کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های استان در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: آبخوان های اطراف دریاچه بختگان گرادیان هیدرولوژیکی منفی داشته و انتقال آب شور از تالاب ها به سفره های آب زیر زمینی تهدید جدی برای کشاورزی پایدار بوده و به جرات می توان گفت با اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخت گشایی از بختگان با بستن گلوی چاه ها محقق می شود

بخت گشایی از بختگان با بستن گلوی چاه ها محقق می شود