مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:052021-12-25اقتصادي

سایه تهدید بحران گاز برروی کشور


با سرد شدن هوا سرعت مصرف انرژی یا به عبارت بهتر هدررفت انرژی در مدار تند قرار گرفته است؛ به طوری که درصورت عدم مدیریت تبعات بسیاری را برای ایران به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آخرین آمار اعلامی مقدار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با این وضع دما 15 درصد افزایش یافته است؛ با توجه به آغاز موج سرما در کشور از هفته گذشته، مقدار مصرف گاز در بخش خانگی به 560 تا 570 میلیون مترمکعب رسید که حدود 70 درصد تولید گاز کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون تولید گاز طبیعی در حداکثر مقدار خود است و روز گذشته این مقدار از ابتدای امسال تاکنون رکورد زد و به بیش از 800 میلیون مترمکعب رسید.

طبق اعلام، تأسیسات و خطوط انتقال گاز در آمادگی کامل هستند و گاز طبیعی را به نقاط مختلف کشور ارسال می کنند.

با این حال با توجه به پیش بینی های انجام شده و آمار هواشناسی از ابتدای هفته جاری دو موج سرما از مناطق غربی و شمالی وارد کشور می شود و اثری که این دو موج بر دمای هوا می گذارد، بسیار محسوس است که به تبع آن مصرف گاز هم افزایش می یابد.

تخصیص گاز به نیروگاه ها و صنایع چقدر است؟ با توجه به اینکه این دوره سرما طولانی تر بوده، سبب می شود فشار زیادی به شبکه گاز کشور بیاید و ممکن است به مصرف حتی 80 درصدی گاز در بخش خانگی برسیم که این فشار ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تهدید بحران گاز برروی کشور

سایه تهدید بحران گاز برروی کشور