مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:152021-12-25بين الملل

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی


سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت که دولت روسیه درخصوص تمرینات مشترک نیروهای ارتش ژاپن و آمریکا که اخیرا در هوکایدو انجام شده، - سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت که دولت روسیه درخصوص "تمرینات مشترک" نیروهای ارتش ژاپن و آمریکا که اخیرا در هوکایدو انجام شده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، در این بیانیه آمده است که روسیه چاره ای جز این ندارد که این تمرینات مشترک را به دلیل جغرافیایی و نزدیکی محل برگزاری آن ها به مرزهای روسیه و همچنین گستردگی آن ها، چالشی جدی و تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی خود تلقی کند.

براساس این بیانیه که توسط ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه صادر شد، وزارت امور خارجه روسیه در روز 17 دسامبر یک مقام ارشد سفارت ژاپن در مسکو را برای انتقال و بیان دیدگاه روسیه نسبت به چنین موضوعی احضار کرد.

در این بیانیه آمده است که طرف روسی همچنین اعتراض شدیدی علیه ژاپن درخصوص نمایشگاهی پیرامون چهار جزیره اقیانوس آرام که تحت کنترل روسیه و در مرکز مناقشه ارضی دیرینه دو کشور برگزار شد، ارائه کرده است.

براساس این بیانیه، ادعای حاکمیت ژاپن بر این جزایر غیرقانونی است و این کشور با وجود اعتراض مشابه ای که طرف روسیه در سال گذشته انجام داد، دوباره دست به اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی

ابراز نگرانی روسیه از تمرینات نظامی مشترک ژاپن-آمریکا در مناطق شمالی