مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:152021-12-25اجتماعي

89 پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است


مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: تا کنون 89 پرونده استان در فهرست میراث ناملموس (میراث معنوی) کشور ثبت شده است.

- اظهار کرد: در مجموع تا کنون 89 پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس (میراث معنوی) کشور ثبت شده که از این تعداد هفت پرونده در سال جاری ثبت شده است.

به گفته وی فن و مهارت شیره پذیری انگور، فن و مهارت پخت غذای سنتی نو جوش، فن و دانش شیرینی نون لوله از جمله پرونده های ثبت شده در سال جاری است.

وی بیان کرد: پرونده های دانش و فن صابون سازی سنتی بیرجند، مهارت قارت باقی روستای گریمنج، فن و مهارت گورگی بافی شهر مود، مهارت و فن تنور سازی فردوس از دیگر پرونده های میراث ناملموس استان است که در سال جاری در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده اند.

وی ادامه داد: برای ثبت هر یک از این مهارت ها و دانش ها پرونده پژوهشی شامل همه کارهای انجام شده از ابتدا تا انتهای آن تهیه می شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی وجود نداشته باشد بعد از بررسی هر یک از این پرونده ها در شورای ثبت استان، برای ثبت ملی ارسال می شود، بیان کرد: اگر پرونده مورد نظر ثبت شد با امضای وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استاندار این موضوع اعلام می شود و استاندار به فرماندار و ادارات مربوط پاسداری از این مهارت ها و آیین ها را ابلاغ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

89 پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است

89 پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده است