مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 06:052021-12-25سياسي

قم می تواند پایگاه جهانی نسخه های خطی اسلامی باشد


داعیه دار میراث اسلامی و فرهنگی خود هستیم و از همه امکانات لازم برخورداریم، ولی توان عَرضه نداریم و این بحث بسیار مهمی است؛ - ایسنا/قم مدیر موسسه نسخه شناسی هند گفت: داعیه دار میراث اسلامی و فرهنگی خود هستیم و از همه امکانات لازم برخورداریم، ولی توان عَرضه نداریم و این بحث بسیار مهمی است؛ باید به جایی برسیم که قم پایگاه جهانی نسخه های خطی اسلامی باشد.

مهدی خواجه پیری در بازدید از کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی بروجردی(ره) شهر قم اظهار داشت: از نظر کشورهای غربی و اروپایی، در بخش نسخ خطی هر کتابخانه که مدعی این عنوان کتابخانه است، اگر از کتاب های خطی علوم شرقی چیزی وجود نداشته باشد، آن کتابخانه و منابع آن ناقص است.

وی اضافه کرد: از این رو مسئولان سعی بر آن دارند که به هر شکل ممکن از این منابع به دست بیاورند و به مجموعه خود اضافه کنند؛ چرا که آنان قدر این آثار ارزشمند و نفیس را می دانند.

وی افزود: در کتابخانه مسجد اعظم و مرکز اسناد حوزه علمیه کارهای بسیار خوبی انجام شده است، اما به دلیل عدم تبلیغات بین المللی، کارهای صورت گرفته در همین محدوده خود باقی مانده، رشد و گسترش پیدا نکرده است و شناخته نمی شوند؛ چرا که ما در کار تبلیغات و عرضه به دنیای علم، ضعیف هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم می تواند پایگاه جهانی نسخه های خطی اسلامی باشد

قم می تواند پایگاه جهانی نسخه های خطی اسلامی باشد