مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:352021-12-25اقتصادي

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به بیش از سه میلیارد دلار برای نخستین بار


به گفته قائم مقام اتاق بازرگانی و صنعت روسیه در سال جاری میلادی حجم تجارت بین دو کشور برای اولین بار در طول روابط دو کشور به بیش از سه میلیارد دلار رسیده که بخش اعظم این حجم از مبادلات تجاری به محصولات کشاورزی دو کشور اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و وزارت جهاد کشاورزی و مقامات اتاق بازرگانی و صنعت روسیه دیدار و در خصوص رفع ممنوعیت واردات فلفل از ایران و گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور گفتگو کردند.

  معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با اشاره به حجم تولید و کیفیت بسیار بالای محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که توانسته است  جایگاه خوبی در بازار روسیه کسب کند خواستار مساعدت و همکاری بخش های خصوصی و دولتی دو کشور برای رفع موانع شد.

ولادیمیر پادالکا، قائم مقام اتاق بازرگانی و صنعت روسیه نیز در این دیدارها با اشاره به اینکه در سال جاری میلادی حجم تجارت بین دو کشور برای اولین بار در طول روابط دو کشور به بیش از سه میلیارد دلار رسیده است، اظهار کرد: بخش اعظم این حجم از مبادلات تجاری به محصولات کشاورزی دو کشور اختصاص دارد.

پادالکا با تشکر از حضور هیئت عالی رتبه ایرانی در مسکو، گفت: اطمینان دارم که ممنوعیت موقتی موجود به سرعت رفع خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به بیش از سه میلیارد دلار برای نخستین بار

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به بیش از سه میلیارد دلار برای نخستین بار