مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:202021-12-25دانش

اثربخشی صددرصدی فناوری نانو در کاهش آلودگی هوا، آب و خاک


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک گفت: استفاده از فناوری و علم نانو اثربخشی صددرصد در کاهش آلودگی هوا، آب و خاک دارد، هرچند حل این معضل زود بازده نخواهد بود، - ایسنا/مرکزی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک گفت: استفاده از فناوری و علم نانو اثربخشی صددرصد در کاهش آلودگی هوا، آب و خاک دارد، هرچند حل این معضل زود بازده نخواهد بود، اما با همکاری صنایع و دانشگاه ها به صورت هم افزایی می توان آن را برطرف کرد.

داود قنبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه های استان با کنار گذاشتن فعالیت جزیره ای و اجتناب از موازی کاری، می توانند با تشکیل کمیته ای هدفمند ضمن مشارکت با صنایع به صورت جزء به جزء، به برطرف سازی مشکلات صنایع و آلودگی آنها بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه یک گرم ماده نانو هزاران برابر کاربرد دارد، افزود: در فناوری نانو ضمن استفاده از فیلتراسیون و جاذب های متفاوت می توان به جای استفاده از کتالیست های گران قیمت به مقدار بالا، از مواد مفید به میزان کم، بهره حداکثری و بالا برد، همچنین با استفاده از فناوری نانو می توان هزینه ها را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

قنبری با بیان اینکه تمام دنیا و بخصوص کشورهای اروپایی از فناوری نانو استفاده های متعدد می کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی با تغییر خواص ماده با استفاده از این علم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی صددرصدی فناوری نانو در کاهش آلودگی هوا، آب و خاک

اثربخشی صددرصدی فناوری نانو در کاهش آلودگی هوا، آب و خاک