مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:102021-12-25سياسي

تشریح وضعیت فاقدین و اتباع خارجی که شناسنامه ندارند


مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: فاقدین شناسنامه چندین گروه هستند و بیشترین آمار در سیستان و بلوچستان مربوط به گروه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی بدون مجوز است که متاسفانه ازدواج های آنها به صورت قانونی ثبت نشده و ولادت فرزندان آنان نیز ثبت نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- رضا راحت دهمرده افزود: اینگونه افراد اکثرا به صورت غیرقانونی به ایران مهاجرت و ازدواج کردند اما قانونی در مجلس تصویب شده که دقیقا مشخص کرده این افراد به چه طریقی می توانند شناسنامه دریافت کنند.

وی بیان کرد: در این قانون 2 وظیفه برای ثبت احوال مشخص شده که براساس آیین نامه، بررسی شناسنامه مادر ایرانی یکی از این وظایف است و افرادی که به اداره امور اتباع مراجعه می کنند پرونده ای تشکیل و از ثبت احوال استعلام و در خصوص وضعیت سند شناسنامه مادر بررسی می شود.

راحت دهمرده ادامه داد: استعلام از اداره ثبت احوال انجام می شود و سپس استعلامات از طریق مراجع امنیتی و انتظامی پیگیری و بعد از تایید پرونده به ثبت احوال جهت صدور شناسنامه ارسال می شود.

وی گفت: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان سامانه ای را تعریف کرده که افراد فاقد شناسنامه می توانند در آنجا ثبت نام و برای دریافت شناسنامه اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح وضعیت فاقدین و اتباع خارجی که شناسنامه ندارند

تشریح وضعیت فاقدین و اتباع خارجی که شناسنامه ندارند