مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 10:102021-12-24اقتصادي

کاهش صادرات فرش به 30 میلیون دلار


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با اشاره به کاهش شدید صادرات فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستباف ایران در 6 ماه ابتدای امسال به 30 میلیون دلار رسید.

- حامد چمن رخ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با انتقاد از تصمیم جداسازی مرکز ملی فرش ایران از وزارت صنعت، معدن و تجات و الحاق آن به وزارت صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: من نمی خواهم وزارت میراث فرهنگی را نفی کنم و نمی خواهم بگویم که اتفاق خارق العاده ای در وزارت صمت برای صنعت فرش افتاده است، اما تصمیم به جداسازی مرکز ملی فرش از وزارت صمت، فی البداهه و بدون کار کارشناسی بوده است.

  عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف با بیان اینکه در این مورد هیچ نظرخواهی از ذینفعان و بخش خصوصی نشده است، افزود: در رابطه با این موضوع  اتحادیه مرتبط با حوزه فرش نامه ای به معاون اول رییس جمهور نوشته اند و وی نیز دستور پیگیری داده است.

  وی با بیان اینکه تصمیم به جداسازی مرکز ملی فرش ایران اتخاذ شده ، اما تکلیف چگونگی الحاق این مرکز به وزارت میراث فرهنگی معلوم نشده است، گفت: اگر مرکز ملی فرش انجام شده است، لذا این مرکز اگرچه هنوز زیر نظر وزارت صمت است، اما از چارت جدید وزارت صمت خارج شده و هنوز هم وارد چارت وزارت میراث فرهنگی نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صادرات فرش به 30 میلیون دلار

کاهش صادرات فرش به 30 میلیون دلار