مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 08:552021-12-24بين الملل

بایدن قانون «منع واردات کالاهای تولید سین کیانگ» را امضا کرد


در میان تشدید تنش ها در روابط واشنگتن و پکن، رییس جمهوری آمریکا قانونی را امضا کرد که به موجب آن، کالاهای تولیدی در سین کیانگ چین حق ورود به آمریکا را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، قانون مذکور پیش از این در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسیده بود.

این قانون، واردات تقریبا تمامی کالاهای تولید منطقه سین کیانگ چین به آمریکا را ممنوع کرده و از تامین کنندگان می خواهد تا ابتدا ثابت کنند که محصولاتشان از طریق کار اجباری تولید نشده است.

سین کیانگ منطقه ای است که بخش اعظم مواد و کالاهای موردنیاز در ساخت پنل های خورشیدی در جهان، در آنجا تولید می شود و پکن اتهامات وارد به خود در آن منطقه را رد می کند؛ اما دولت آمریکا و دیگر گروه های حقوق بشری می گویند که دولت چین در آنجا در حال نسل کشی بوده و شبکه ای از اردوگاه ها را برای بازداشت اویغورها و دیگر گروه های مسلمان برپاکرده است.

چین این ادعای بدرفتاری و نقض حقوق بشر در سین کیانگ را رد کرده و کشورها و سازمان های حقوق بشری را به اتهام آمیز درباره شرایط مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت ها در این منطقه غربی چین متهم کرده است.

وزارت خارجه چین در واکنش به امضای این قانون توسط جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، گفت: در 23 دسامبر، آمریکا لایحه پیش گیری از کار اجباری مسلمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن قانون «منع واردات کالاهای تولید سین کیانگ» را امضا کرد

بایدن قانون «منع واردات کالاهای تولید سین کیانگ» را امضا کرد