مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 08:352021-12-24اجتماعي

لوح حسابداری بعد از 50 سال کاوش در شهرسوخته کشف شد


سرپرست هیات باستان شناسی شهرسوخته گفت: باستان شناسان در نوزدهمین فصل کاوش در شهرسوخته بعد از 50 سال برای نخستین بار موفق به کشف یک لوح حسابداری مربوط به دوران آغاز ایلامی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، سیدمنصور سید سجادی اظهار داشت: باستان شناسان در روزهای پایانی نوزدهمین فصل کاوش در شهر سوخته بعد از 50 سال برای نخستین بار موفق به کشف یک لوح حسابداری مربوط به دوران آغاز ایلامی شدند.

سرپرست هیئت باستان شناسی شهر سوخته کشف این گونه لوح ها را در مناطق غربی ایران امری عادی خواند و گفت: در شرقی ترین نقطه دشت لوت و ایران، باستان شناسان تاکنون به چنین کشف منحصر به فردی دست نیافته بودند.

وی با بیان اینکه این لوح نشان از ارتباط جامعه شهر سوخته با مردم آغاز ایلامی دارد افزود: حسین مرادی باستان شناس و معاون هیئت باستان شناسی در عمق چهار متری اتاق شماره 27 منطقه مسکونی محوطه شهر سوخته در حین کاوش به این لوح رسید.

سرپرست هیئت باستان شناسی شهر سوخته این کشف را تا حدودی قابل پیش بینی دانست و گفت: در همایش باستان شناسی جنوب شرق این نوید را به جامعه باستان شناسی داده بودم که در آینده خیلی نزدیک چنین رویدادی رخ خواهد داد و هیئت به این کشف دست خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوح حسابداری بعد از 50 سال کاوش در شهرسوخته کشف شد

لوح حسابداری بعد از 50 سال کاوش در شهرسوخته کشف شد