مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 08:052021-12-24بين الملل

آمریکا و ژاپن طرحی را برای شرایط اضطراری تایوان ترسیم کردند


منابع مطلع می گویند ارتش های آمریکا و ژاپن در حال آماده سازی طرحی برای دفاع از تایوان در صورت وقوع شرایط اضطراری علیه این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش زایی کشورهای مختلف به رهبری آمریکا در موضوع تایوان علی رغم هشدارهای چین درباره دخالت در امور این کشور،  خبرگزاری کیودو بامداد امروز (جمعه) به نقل از منابع دولتی در توکیو که نامشان فاش نشد، گزارش داد که نیروهای مسلح ژاپن و آمریکا پیش نویس طرحی را برای عملیات مشترک در شرایط اضطراری احتمالی درخصوص تایوان تهیه کرده اند.

این رسانه ژاپنی گزارش داد که بر اساس این طرح، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پایگاه های موقتی را در مجمع الجزایر نانسی که از کیوشو، یکی از چهار جزیره اصلی ژاپن تا تایوان امتداد دارد، در مرحله اولیه وضعیت اضطراری درخصوص تایوان ایجاد خواهد کرد و نیروهایش را در آنجا مستقر می کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از این گزارش، نیروهای مسلح ژاپن نیز پشتیبانی لجستیکی را در زمینه هایی مانند تامین مهمات و سوخت ارائه خواهند کرد.

بر این اساس، ژاپن و آمریکا احتمالاً به توافقی دست خواهند یافت تا در نشست 2+2 وزرای خارجه و دفاع دو کشور در اوایل سال آینده میلادی، تدوین یک برنامه رسمی در این خصوص را آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و ژاپن طرحی را برای شرایط اضطراری تایوان ترسیم کردند

آمریکا و ژاپن طرحی را برای شرایط اضطراری تایوان ترسیم کردند