مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 دی 1400 ساعت 07:252021-12-24پزشكي

اردبیل جز 5 استان پرخطر در شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اردبیل جز 5 استان پرخطر و ریسک بالای کشور از نظر شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

- ایسنا/اردبیل اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اردبیل جز 5 استان پرخطر و ریسک بالای کشور از نظر شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

بهلول تکلوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با تأیید کانون اعلام قبلی در طیور بومی یکی از روستاهای شهرستان گرمی این خطر طیور استان اردبیل را نیز تهدید می کند.

وی چرخش ویروس را عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اعلام کرد و گفت: پرندگان مهاجر به عنوان ناقلان مکانیکی خاموشی در منطقه نگرانی ها را از شیوع این بیماری افزایش داده که باید کاملا هوشیارانه وارد جنگ با این ویروس شویم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: اردبیل با داشتن نزدیک به 300 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و قرار گرفتن در کریدور پرندگان مهاجر و زمستان گذرانی این پرندگان در تالاب ها و دریاچه ها جز 5 استان پرخطر و دارای ریسک بالا از نظر شیوع این بیماری است.

تکلوی با یادآوری اینکه آرامش فعلی صنعت طیور استان نتیجه اقدامات و تلاش های شبانه روزی دامپزشکی است، افزود: ما خواستار هم افزایی و همکاری بین بخشی دستگاه های متولی و مرتبط با حوزه سلامت و امنیت غذایی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل جز 5 استان پرخطر در شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

اردبیل جز 5 استان پرخطر در شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان