مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 11:352021-12-23اقتصادي

هشدار درباره کاهش عمق تالاب انزلی


هرجا که عمق تالاب را از دست دادیم، گسترش این گونه مهاجم نیز بیشتر شده است و با عمق دار شدن تالاب انزلی سنبل آبی از بین خواهد رفت.

- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب انزلی مشکل اساسی رسوب گذاری دارد و این روند افزایشی عمق تالاب را به شدت کاهش داده است.

احمد لاهیجان زاده امروز در نشست بررسی وضعیت تالاب های گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه هر اتفاقی که در دریاری خزر می افتد بر اکوسیستم تالاب انزلی بی تاثیر نیست، اظهار کرد: به دلیل تغییر اقلیم دریای خزر با پسروی آب مواجه است و با افزایش دما و تبخیر آب این روند کاهشی تا 2050 ادامه خواهد داشت.

لاهیجان زاده ادامه داد: با کاهش مساحت دریاچه خزر فاجعه ای در تنوع زیستی این دریا اتفاق خواهد افتاد و در حال حاضر در حوزه بندرانزلی به سمت کشور آذربایجان پسروی آب خزر کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه تالاب های ساحلی شمال ایران در خطرهای مختلف زیست محیطی هستند، خاطرنشان کرد: تالاب انزلی مشکل اساسی رسوب گذاری دارد و این روند افزایشی عمق تالاب را به شدت کاهش داده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر روند رسوبگذاری ها به همین منوال ادامه یابد تا سال 1415 بخش هایی از تالاب انزلی خشک خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره کاهش عمق تالاب انزلی

هشدار درباره کاهش عمق تالاب انزلی