مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 09:002021-12-23اقتصادي

ترک فعل مدیر کل محیط زیست گیلان/ خشک شدن تالاب انزلی با ادامه روند فعلی


معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست با اشاره به بازخواست از مدیر کل محیط زیست گیلان به دلیل ترک فعل، گفت: ادامه روند فعلی سبب خشک شدن تالاب انزلی تا 15 سال آینده می شود.

- ، احمدرضا لاهیجان زاده پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب های گیلان با اشاره به اثرات تغییر اقلیم بر دریاچه خزر، بیان کرد: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تا سال 2050 روند کاهش مساحت دریاچه خزر در منطقه شمال ایران حدود 20 کیلومتر است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست با بیان اینکه اعتبارات ملی این سازمان برای احیای تالاب انزلی استانی شده است، ادامه داد: 14 میلیارد تومان برای این منظور پیش بینی شده و از آنجایی که اعتبارات استانی شده باید تلاش کنید تا مقدار آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه موافقت نامه های مربوط به احیای تالاب انزلی باید به زیر مجموعه پروژه های طرح جامع انتقال یابد، تصریح کرد: حداقل 500 میلیارد تومان در سال 1401 برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

لاهیجان زاده با بیان اینکه رسوب گذاری منجر به کاهش عمق تالاب انزلی شده است، تاکید کرد: تداوم روند فعلی باعث می شود که تا سال 1415 عملاً بخش آبی تالاب انزلی از بین رفته و خشک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک فعل مدیر کل محیط زیست گیلان/ خشک شدن تالاب انزلی با ادامه روند فعلی

ترک فعل مدیر کل محیط زیست گیلان/ خشک شدن تالاب انزلی با ادامه روند فعلی