مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 08:302021-12-23اقتصادي

1500 هکتار کشت مکانیزه در شهرستان گناوه اجرا شد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان گناوه گفت: در سال زراعی جاری هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی و ریگ این شهرستان به صورت مکانیزه زیر کشت گندم دیم رفت.

- اظهار داشت: با شروع فصل زراعی سال جاری، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه هزارو 450 تن انواع بذرهای اصلاح شده گندم از ارقام چمران 2، مهرگان، آفتاب، قابوس و کریم بین کشاورزان توزیع کرده است.

وی افزود: با تلاش، پیگیری و راهنمایی کارشناسان این مدیریت، تاکنون هزار و 500 هکتار گندم دیم به روش مکانیزه با استفاده از دستگاه عمیق کار در روستاهای بخش مرکزی و ریگ این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه مهمترین مزایای کشت مکانیزه با استفاده از دستگاه عمیق کار را جلوگیری از رشد علف های هرز، جلوگیری از ایجاد روان آب، قرارگیری آب باران در شیار کشت، قرارگیری کود در دسترس ریشه، استفاده از بذر کمتر در واحد هکتار و افزایش تولید عنوان کرد و گفت: در این روش میزان بذر گندم مصرفی 80 کیلوگرم در هکتار است و چنانچه سال زراعی از بارندگی با پراکنش و مقدار مناسب برخوردار باشد میزان تولید بین هزار تا هزار و 200 کیلوگرم در هکتار برآورد می شود.

وی از اهمیت بیمه کشاورزی در زمینه کاهش ریسک کشاورزی در حوضه ی کشت گندم بخصوص کشت دیم متذکر شد و افزود: تاکنون بیشتر از دو هزار هکتار از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1500 هکتار کشت مکانیزه در شهرستان گناوه اجرا شد

1500 هکتار کشت مکانیزه در شهرستان گناوه اجرا شد