مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 06:352021-12-23سياسي

روابط نزدیک میان قزاقستان و ازبکستان عامل ثبات در آسیای مرکزی


انتخاب قزاقستان به عنوان نخستین سفر رسمی «شوکت میرضیایف» پس از انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور ازبکستان از اهمیت تاریخی برخوردار بوده و مرحله جدیدی از همکاری های میان «تاشکند» و «نورسلطان» را رقم زد.

- عادل کائوکن اف کارشناس مسائل سیاسی منطقه ضمن یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی نتایج سفر رسمی اخیر رییس جمهور ازبکستان به قزاقستان و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه پرداخت.

در این یادداشت آمده است: انتخاب قزاقستان به عنوان نخستین سفر رسمی شوکت میرضیایف پس از انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور ازبکستان و امضای اعلامیه هم پیمانی از اهمیت تاریخی برخوردار بوده و مرحله جدیدی از همکاری های میان دو کشور در زمینه های مختلف گشود.

البته این سند، سیستم روابط موجود میان کشورهای آسیای مرکزی را که طی سال های طولانی شکل گرفته است، دستخوش تغییر خاصی نخواهد کرد، ولی با این وجود بر توازن قدرت و امنیت منطقه ای تاثیرگذار خواهد بود.

قزاقستان و ازبکستان همواره تلاش کرده اند تا سیاست های متعادلی را در قبال یکدیگر به کار گیرند.

دو کشور در سال 2013 توافقنامه مشارکت استراتژیک را به امضا رسانده بودند که حاکی از آن است که نورسلطان و تاشکند نسبت به یکدیگر به عنوان دو کشور بزرگ آسیای مرکزی، اهمیت خاصی دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط نزدیک میان قزاقستان و ازبکستان عامل ثبات در آسیای مرکزی

روابط نزدیک میان قزاقستان و ازبکستان عامل ثبات در آسیای مرکزی