مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 17:102021-12-22اقتصادي

بیش از 80 درصد نسخه های پزشکی کشور الکترونیکی صادر می شود


مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به الزامی شدن نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اکنون در کشور بیش از 80 درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر و حدود 95 درصد پرداخت ها نیز الکترونیکی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمد مهدی ناصحی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای بیمه سلامت در قم برگزار شد، اظهار کرد: با فراهم شدن زیر ساخت های مورد نیاز و بر اساس قانون از امروز تمامی نسخ کشور به صورت الکترونیکی صادر می شود.

وی اضافه کرد: اکنون در کشور بطور میانگین بالای 80 درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر و حدود 95 درصد پرداخت ها نیز الکترونیکی انجام می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت در مورد فواید این طرح بیان کرد: درست نگاری نسخه و پایین آمدن خطای پزشکی از دستاوردهای مهم این طرح خواهد بود؛ از دیگر فواید آن نیز گرفتن داروها به صورت تکی در چند داروخانه با کد ملی و کد رهگیری دارو است؛ کشورهایی که با این رویکرد در حوزه سلامت حرکت کرده اند توانسته وضعیت سلامت خود را سازماندهی کنند.

وی افزود: در استان هایی مانند کردستان،کهکیلویه و ایلام با وجود اینکه زیر ساخت ها ضعیف تر است اما به صورت 100 درصدی نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شود و تمام تلاش ما این است که منابع و سرانه سلامت که در کشور محدود است بطور سازماندهی شده به دست مردم برسد و بی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 80 درصد نسخه های پزشکی کشور الکترونیکی صادر می شود

بیش از 80 درصد نسخه های پزشکی کشور الکترونیکی صادر می شود