مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 11:002021-12-22اقتصادي

44 حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان مسدود شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از انسداد 44 حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون متر مکعب از سفره های آب زیر زمینی این استان خبر داد.

- ، داریوش حسن نژاد روز چهارشنبه در سخنانی اظهار داشت: 1346 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.

وی افزود: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی از ابتدای سال 1400 تا کنون تعداد 44 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شده که با انجام این عملیات از برداشت سالانه 2 میلیون متر مکعب از منابع آب های زیر زمینی دشت های استان جلوگیری شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: همچنین 90 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است و تعداد 20 دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده است.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی، تعداد 41 دستگاه موتور تلمبه غیر مجاز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 7520 حلقه چاه آب مجاز در استان وجود دارد، بیان داشت: از این تعداد، 5 هزار و 760 حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی، 1453 حلقه چاه در بخش صنعت و 397 حلقه چاه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با تاکید بر اینکه کل چاه های منابع آب صنعتی و کشاورزی مجاز که دارای پروانه بهره برداری هستند، می بایست به دستگاه های اندازه گیری هوشمند آب مجهز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

44 حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان مسدود شد

44 حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان مسدود شد