مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:552021-12-22سياسي

ایستگاه های جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه اندازی شد


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: چهار ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، بندر لنگه، کیش و شهید ذاکری قشم راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی رضا محمدی کرجی ران اعلام کرد: راه اندازی و بروزرسانی این چهار ایستگاه جزر و مدسنجی با هدف پایش نوسانات تراز سطح آب و امکان تحلیل داده های جزر و مدسنجی و بهرگیری از آن در عملیات دریایی و بندری و همچنین استفاده در مطالعات دریایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات تغییرات تراز دریا لازمه پیش بینی دقیق تر جزر و مد بوده و این امر در پهلو دهی کشتی ها در بنادر و ساخت موج شکن ها و سایر سازه های دریایی نقش بسزایی ایفا می کند، بیان داشت: ایستگاه های مذکور دارای یک سنجنده مکانیکی و یک سنجنده راداری است که وظیفه آن خواندن اطلاعات سطح آب در هر 10 دقیقه یکبار بوده و اطلاعات دریافت شده از طریق یک دستگاه داده نگار ذخیره و جمع آوری می شود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی از دیگر مزایای برخورداری از اطلاعات جزر و مدسنجی به استفاده داده ها در تمامی فعالیت های مرتبط با محیط دریا، همانند هیدروگرافی و محاسبات سطوح جزر و مدی برای استفاده در امور مهندسی سواحل و ایمنی دریانوردی و تعیین چارت دیتوم منطقه (جانمایی نقاط کنترل ارتفاعی ایستگاه های پایش تراز سطح دریا)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه های جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه اندازی شد

ایستگاه های جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه اندازی شد