موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:052021-12-22پزشكي

کرونا چه تاثیری بر قدرت باروری مردان می گذارد؟


محققان همچنین «شواهد قوی» پیدا کردند که نشان می داد بیماری کووید19 نمی تواند پس از بهبودی فرد، از طریق رابطه جنسی به فرد مقابل او منتقل شود.

- محققان همچنین شواهد قوی پیدا کردند که نشان می داد بیماری کووید19 نمی تواند پس از بهبودی فرد، از طریق رابطه جنسی به فرد مقابل او منتقل شود.

تحقیقات در بلژیک درباره کیفیت اسپرم ها در بیماران مبتلا به کووید19 نشان داد که عفونت به ویروس کرونا می تواند حتی برای هفته ها پس از بهبودی نیز بر قدرت باروری مردان تأثیر بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، پژوهشگران در این تحقیق که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، نمونه های اسپرم 120 مرد ساکن بلژیک با میانگین سنی 35 سال را که به تازگی از بیماری کووید19 بهبود یافته بودند، در دوره های زمانی مختلف جمع آوری و مطالعه کردند.

تحققیات نشان داد که یک ماه پس از بهبودی و رفع علائم ابتلا به کووید19، توانایی حرکت اسپرم ها در این افراد به میزان 60 درصد و تعداد اسپرم ها نیز به میزان 35 درصد کم شده بود.

با این وجود ادامه تحقیقات نشان داد که با افزایش زمان بهبودی، کیفیت اسپرم آنها نیز بهبود می یابد.

بگونه ای که بررسی نمونه اسپرم این بیماران بین یک تا دو ماه پس از بهبودی، نشان داد که تنها 37 درصد از قدرت حرکت اسپرم ها و به میزان 29 درصد از تعداد اسپرم ها کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چه تاثیری بر قدرت باروری مردان می گذارد؟

کرونا چه تاثیری بر قدرت باروری مردان می گذارد؟