مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 08:402021-12-22اقتصادي

مشاغل خانگی قم نیازمند بازار فروش است


مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: استان قم یکی از معدود استان هایی است که بازارچه محصولات مشاغل خانگی ندارد.

- مصطفی کاویانی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: نزدیک به 55 درصد مشاغل در قم، مشاغل خدماتی است به همین دلیل در زمان شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شدند.

وی در خصوص کاهش نرخ بیکاری اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به نرخ 8/5 درصد می توان گفت تا حدی توانستیم پاسخگوی ورود به بازار کسب و کار باشیم؛ باقی بیکاری قم نیز بیشتر به لیسانسه های علوم انسانی به خصوص در بانوان برمی گردد زیرا تأکید دارند در رشته خودشان مشغول به کار باشند.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تأکید کرد: در استان قم با کمبود نیروی کار مواجهیم تا جایی که کارخانه ها از استان های همجوار نیروی کار جذب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قم باید به سمت کسب و کار الکترونیک و فضای مجازی برود زیرا بسترهای الکترونیک و نرم افزاری در استان قم بسیار بالا است.

باید مراکزی با کمک دستگاه های مرتبط و متولیان امر جهت ساماندهی و کمک به استارت آپ و شتابدهنده ها ایجاد شود و حداقل امکانات اولیه را در اختیارشان قرار دهند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تصریح کرد: استان قم یکی از معدود استان هایی است که بازارچه محصولات مشاغل خانگی و صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل خانگی قم نیازمند بازار فروش است

مشاغل خانگی قم نیازمند بازار فروش است