مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:352021-12-22پزشكي

بخش 40 هزار نفری میان ولایت تایباد مرکز درمان بستر ندارد


بخشدار میان ولایت شهرستان تایباد گفت: بخش میان ولایت با بیش از 40 هزار نفر جمعیت و 16 روستا نیازمند یک مرکز درمان بستر است.

- حجت زنگنه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 40 هزار نفر جمعیت ساکن در این بخش برای درمان و بستری باید به شهر تایباد رفت و آمد کنند که علاوه بر خطرات احتمالی و حوادث، هزینه های بالایی را برای ساکنان این بخش به همراه دارد.

وی افزود: یک مرکز جامع سلامت با سه پزشک عمومی در روستای چهاربرجی این بخش فعال است که پزشکان برای ارائه خدمات روزانه باید به روستاهای همجوار مراجعه کند و بیشتر مواقع شهروندان ناچار هستند برای نیازهای درمانی ابتدایی خود به مراکز درمانی تایباد مراجعه کنند.

زنگنه بیان کرد: با توجه به گستردگی بخش و تعداد روستاهای تحت پوشش، کمبود پزشک عمومی و خدمات درمانی در این بخش سبب شده شهروندان برای دریافت خدمات به مراکز درمانی در تایباد مراجعه کنند که این مهم هم بار کاری در شهر را افزایش داده و هم هزینه های بالای رفت و آمد را برای روستاییان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در وضعیت کنونی که امکان احداث یک مرکز درمانی در بخش نیست.

حداقل توقع از مسئولان بهداشت و درمان اختصاص پزشک عمومی بیشتر و خدمات درمانی به مرکز جامع سلامت است تا در صورت دهگردشی پزشکان مرکز بدون پزشک نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش 40 هزار نفری میان ولایت تایباد مرکز درمان بستر ندارد

بخش 40 هزار نفری میان ولایت تایباد مرکز درمان بستر ندارد