مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 05:502021-12-22بين الملل

نماینده روسیه هزینه بازسازی سوریه را 800 میلیارد دلار برآورد کرد


فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه گفت سوریه به علت 11 سال جنگ علیه گروه های تروریستی بخش بزرگی از منابع مالی خود را از دست داده و هزینه بازسازی این کشور حدود 800 میلیارد دلار است.

- به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه، هزینه بازسازی سوریه را 800 میلیارد دلار برآورد کرد.

الشرق الاوسط با بیان این خبر افزود: لاورنتیف روز سه شنبه در دیدار با نمایندگان دولت سوریه و مخالفان و هیئت های دو کشور دیگر ضامن نشست آستانه یعنی ایران و ترکیه در نور سلطان پایتخت قزاقستان، ضمن اشاره به این موضوع گفت: ویرانی بر سوریه چیره شده و طبق برخی ارزیابی ها هزینه بازسازی این کشور 600 میلیارد دلار است و ارزیابی های دیگر این مبلغ را 800 میلیارد دلار می دانند.

البته ممکن است این هزینه بسیار بیشتر از اینها باشد.

لاورنتیف ادامه داد: دولت سوریه پس از 11 سال جنگ با گروه های مسلح تروریستی، بخش بزرگی از منابع مالی خود را از دست داده است و عبور از این اوضاع بدون کمک های مؤثر جامعه بین المللی بسیار دشوار خواهد بود.

سوریه از 10 سال پیش تاکنون گرفتار جنگ با گروه های تروریستی مورد حمایت کشورهای عربی و غربی است ولی با استقامت دولت و مردم این کشور و کمک های متحدان سوریه، دمشق تا حد زیادی توانسته است بر این گروه ها غلبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده روسیه هزینه بازسازی سوریه را 800 میلیارد دلار برآورد کرد

نماینده روسیه هزینه بازسازی سوریه را 800 میلیارد دلار برآورد کرد