مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 05:152021-12-22اقتصادي

جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی لرستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از انسداد 44 حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون مترمکعب از سفره های آب زیر زمینی استان خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از انسداد 44 حلقه چاه غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون مترمکعب از سفره های آب زیر زمینی استان خبر داد.

داریوش حسن نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 1346 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که از این تعداد، 336 حلقه فرم یک، 304 حلقه فرم 5 و 706حلقه چاه غیرمجاز در سیستم ثبت شده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی از ابتدای سال 1400 تا کنون تعداد 44 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که با انجام این عملیات از برداشت سالانه 2 میلیون متر مکعب از منابع آب های زیر زمینی دشت های استان جلوگیری شد.

حسن نژاد تصریح کرد: همچنین 90 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است و تعداد 20 دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شده است.

وی افزود: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی و با هدف صیانت از منابع آب های زیر زمینی، 41 دستگاه موتور تلمبه غیرمجاز جمع آوری شده است.

حسن نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون 7520 حلقه چاه منابع آب مجاز در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد، 5 هزار و 760 حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی ، 1453 حلقه چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی لرستان

جلوگیری از تخلیه سالانه 2 میلیون مترمکعب آب از سفره های آب زیرزمینی لرستان