مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 04:402021-12-22اجتماعي

200 هکتار از جنگل پارک ملی گلستان گرفتار حریق شد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که بر اساس گزارش محیط زیست، حدود 200 هکتار از عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان در 6 روز اخیر تحت تاثیر آتش قرار گرفته که مساحت دقیق آن بعد از بررسی میدانی و ماهواره ای مشخص می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رسول حسام شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درصد خسارت های وارده به این عرصه ها در ارزیابی دقیق توسط کارشناسان مشخص می شود.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز عامل این آتش سوزی ها را سهل انگاری مردم دانست و از بومیان و کشاورزان خواست در شرایط فعلی و وزش شدید باد از روشن کردن آتش در طبیعت پرهیز کنند و همچنین قبل از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

محمد آریان فر یادآور شد: حریق از روز دوشنبه در پارک ملی گلستان به دلیل شعله گرفتن کنده های نیم سوخته به جامانده از آتش های قبلی گسترش یافت.

به جز پارک ملی گلستان در یک هفته اخیر حدود 40 عرصه جنگلی دیگر این استان دچار حریق شده بود.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت 91 هزار و 895 هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال 1354 به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره 50 ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 هکتار از جنگل پارک ملی گلستان گرفتار حریق شد

200 هکتار از جنگل پارک ملی گلستان گرفتار حریق شد