مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 04:252021-12-22پزشكي

شناسایی بیش از 20 هزار زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد


کارشناس باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی 20 هزار و 744 زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

- کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد شناسایی بیش از 20 هزار زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارشناس باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی 20 هزار و 744 زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

زهرا رادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه سیب از 150هزار و 649 نفر زنان 54-10 سال استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط ثبت شده در این سامانه 13.

77 درصد نابارور هستند.

وی اظهارکرد: با اشاره به ناباروری وعوامل موثر بر آن اظهارکرد: ناباروری به باردار نشدن دریک زوج درمدت یک سال با داشتن روابط جنسی منظم وبدون استفاده ازهیچ روش پیشگیری از بارداری نا باروری گفته می شود.

کارشناس باروری سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ناباروری هم شامل زنان می شود وهم شامل مردان و خود ناباروری در زنان شامل نابروری اولیه و ثانویه می شود،ناباروری اولیه به حالتی گفته می شود که زن هیچ تجربه بارداری نداشته باشد اما ناباروری ثانویه زن تجربه حداقل یک بارداری را داشته باشد ولو ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 20 هزار زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی بیش از 20 هزار زوج نابارور در استان کهگیلویه و بویراحمد