مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-21سياسي

خطر کوه خواری در کمین علویجه


کمتر از یک سال است که مردم علویجه، خطر کوه خواری در کوهستان های بکر اطراف شهرشان را احساس کرده اند و بیشتر از سه ماه است که به اقداماتی برای پیشگیری و مخالفت با ادامه این فعالیت دست زده اند، - اما تا امروز هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده اند.

چهار کوه ، نماد شهر علویجه و یکی از کوهساران بکر در شمال این شهر است.

در انتهای شمالی چهار کوه ، کوهستان های دیگر زاگرس با هم برخورد کرده و تنگه های اعجاب انگیزی از جمله تنگه برزین شکل گرفته است.

محلی ها در تعاریف خود از این منطقه کوهستانی، آن را مسیر سیلاب های تاریخی عنوان کرده اند که سختار دره و تنگه هایش همواره در مدیریت و کنترل طبیعی این بلای طبیعی موفق بوده و شهر علویجه در هر دوره پربارشی در این دامنه کوهستانی از گزند سیل در امان بوده است.

اردیبهشت امسال، برای نخستین بار دلِ یکی از کوه های این منطقه، به قصد اکتشافِ سنگ تزیینی شکافته شده! آن هم توسط اشخاصی که به گفته مردم، از اهالی علویجه نیستند و تعصبی بر خاک شهرمان ندارد! ، حال آنکه مردم حس نوستالژی به دره برزین دارند و انگار دل خودشان شکافته .

چهار کوه پوشش گیاهی و مراتع ویژه ای دارد، به واسطه همین پوشش غنی، گله داری و دام پروری از دیرزمان در دامنه این کوهستان رونق دارد و دامداران منطقه مدعی هستند که هرسال مجوز چرای دام هایشان را ادار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر کوه خواری در کمین علویجه

خطر کوه خواری در کمین علویجه