مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-21اجتماعي

قصه گویی؛ سنت دیرینه ایرانیان در طولانی ترین شب سال


یلدا شب دور هم نشستن و بگو و بخند است، شب شاهنامه خوانی و تفعل بر حافظ و شب پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با حکایت ها و قصه های جذابی که تعریف می کنند.

- اگرچه زمانه دور کُرسی نشستن و کاسه های کشمش و لبو و انار روی کرسی به سر آمده و بخاطر نگرانی از اوج گیری دوباره بیماری کرونا خیلی هم نمی توانیم دور هم جمع شویم، اما می شود دورهمی های کوچک خانوادگی خود را در طولانی ترین شب سال با قصه ها و داستان های قدیمی گرم کنیم.

مهنار فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در آستانه شب یلدا در گفت و گو با ایسنا، این شب ها را فرصت خوبی برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم عنوان کرد و افزود: خانواده ها با قصه گویی و خاطره گویی باید شب یلدا را نزد فرزندان خود به یادماندنی کنند.

فتاحی با بیان اینکه شب یلدا از گذشته آداب و رسوم خاصی در بین ایرانیان داشته، گفت: خانواده ها باید فرزندان خود را با این آداب و رسوم آشنا کنند تا آنها هم در آینده از این شب و آداب و رسوم آن برای فرزندان خود بگویند و این شب را بزرگ بدارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادامه داد: گذشتگان ما همه تلاششان را برای انتقال این فرهنگ و آیین به ما داشته اند و ما هم نباید اجازه بدهیم آداب و رسومی مثل شب یلدا در گذر زمان به فرامو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه گویی؛ سنت دیرینه ایرانیان در طولانی ترین شب سال

قصه گویی؛ سنت دیرینه ایرانیان در طولانی ترین شب سال